[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
A mam pytanie do posiadaczy przełożenia 0,74. Zauważyłem u siebie w przedziale 90-100km/h na 5 biegu takie delikatne buczenie/świst ze skrzyni. Ktoś też takie coś ma?
 - 
 - 
	
	
	
	
koło dyfra 02T409021BN - 4,35 (61/14) pochodzi od skrzyni LEG
ale wychodzi na to że można użyć też wałka + koła dyfra
0AH311198 - 3,78 (72/19) pochodzi od skrzyni MHV (diesla 5 biegowy)
oraz ze wspomnianej skrzyni z polo 6r 1.6mpi/1.2tsi
02T311205AP - 3,62 (58/16) pochodzi od skrzyni MFX (benzyna 5 biegowa)
i to drugie/trzecie byłoby ekstra modem (podane są części wałka - oczywiście koło dyfra też trzeba zmienić).
Rodzina wałka z diesla nieco inna bo 0AH ale koła zębate montowane sa na ten wałek z rodziny 02T.
O ile koło dyfra będzie miało taką samą średnicę... bo jeśli nie to nici z tego. Obudowa skrzyni nie będzie pasować.
Czesi wymieniają tylko koło dyfra. Wymieniając koło + wałek ataku mamy większe pole manewru.
A zarówno do jednego jak i drugiego trzeba skrzynie zrzucać. Więc jak coś robić to od razu z rozmachem.Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Tak zgadza się koło dyferencjału 02T409021BN 4,35 (61/14). Więc być może wałek zostanie stary bo zęby się zgadzają. Chyba że będę miał przełozenie (68/15) to wtedy lipa.
Co do tej skrzyni 6-biegowej co ktoś ją wsadził, niestety ale tam szóstka jest pomiędzy przłożeniami u nas 0,74 a 0,67 na 5 biegu. Obstawiałbym coś około 0,71. Więc nie wiem czy warto, bo trzeba bardzo wachlować biegami.
Mam możliwość samemu zrobienie tego więc dla mnie koszt to tylko koszt koła dyfra. Może znajdzie się gdzieś w częściach to podmienie
 spradek obrotów to 150 na każdym biegu. Dupy nie urywa, ale z połączeniem z 5-biegiem 0,74 może dać fajny efekt. (pewnie taki jak skrzynia 6 biegowa, którą ktoś tutaj wsadził).
					Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Tak to przelozenie glowne robi roznice, Kolo dyferencjalu trzeba wymieniac...ale to trzeba cala skrzynie rozbierac a koszt rosnie wobec moda samej dlugiej piatki kilkukrotnie.
Jak cos nie przypasuje to znowu skrzynie cala zrzucasz i od nowa....to juz lepiej szukac skrzynie 6cio biegowej bo tam chyba tylko obudowe sprzegla przelozyli i jezdzi.
Nie mowie ze sie nie da ...ale nieoplacalne..Kolega juz przytaczal linka do czechow co robili takiego moda http://www.auto.cz/prodlouzili-jsme-...20/foto?foto=9.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Ktoś wie z jakiej skrzyni czesi podmieniali wałek atakujący? LVN ma przełożenie główne 4,53 (68/15) lub 4,57 (64/14) (obie wartości podaje ETKA).
Koło piątego biegu 0.74 jest idealne dla tej skrzyni, w 0.67 jest przepaść między 4 a 5 biegiem.
Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym wydłużyć teraz wszystkie biegi więc zostaje wymiana wałka.
Polo 6r z silnikiem 1.6 mpi (86KM - przeprojektowana jednostka, inaczej wygląda niż nasze 1.6 mpi), ma fajną długą skrzynie 5 biegową (MFX - dużo prościej znaleźć co ona potrafi szukając z silnikiem 1.2 TSI).
Piąty bieg:
2000 obr ~ 90 km/h
3000 obr ~ 125 km/h
3300 obr ~ 140 km/h
4000 obr ~ 170 km/h
Wygląda bardzo podobnie ale czy da się przełożyć w całości? Nie wiem.
Koło piątego biegu ma 37/50 identyczne co w skrzyni LEG/LNR. Przełożenie główne 3,62 (58/16) i pewnie to robi robotę.Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
łożysko i walek z luzem 0,2 to raczej wina tolerancji Antoniego ...jakby takie luzy lapaly nasze skodki w normalmym uzytkowaniu temat skrzyn bylby bardzo obszerny bo wszytkim by telepalo
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
A wsadzenie używanego koła zębatego na używane łożysko nie powoduje luzu? To raczej zębatka od Antonio miała luz - niezależnie czy na nowym czy na starym łożysku.Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisLozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Lozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Czyli wniosek jasny, tryby Antonio niosa ze soba ryzyko (a te historie o pierwszym motazu mozna miedzy bajki wlozyc) ... wiec lepiej szukac uzywanych kolZamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
120km/h i lekko ponad 3000obr/min - CISZAZamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy
150km/h i lekko ponad 4000obr/min - wcześniej przy tych obrotach auto miało 130km/h
Autko delikatnie straciło na elastyczności na 5 biegu, dlatego w 0,67 rzeczywiście bym się nie pchał.
Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorzeOstatnio edytowany przez carlos84; 12966.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorzeZamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisCześć,
Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie
W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki
 Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!
Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdyZamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisCześć,
Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie
W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki
 Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!
Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
					
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Cześć,
Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie
W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki
 Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!
Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
A może lepszym rozwiązaniem byłoby przełożenie tego koła zębatego przy mechaniźmie różnicowym na taki z mniejszą ilością zębów bądź całych wałków z wszystkimi kołami zębatymi z innej skrzyni. Czyli obudowa skrzyni stara, a środek inny.
Wtedy wszystkie biegi by się ciut wydłużyły. Pytanie czy jest to wykonalne. Oczywiście ścięgnięcie skrzyni nieuniknione.Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Kontakt z gościem się urwał, będę szukał skrzyni, gdzieś w okolicach a jeśli nie, to zdecyduje się na zakup gotowego zestawu. Tak czy siak na pewno napiszę, co udało mi się wydłubać
Wysłane z mojego S2 LITE przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
dla fabii 2005-2008 to znalazlem najnizsze 0,74 ale nie widze LNRa tam...Jak masz mozliwosc to w ramach ogledzin skrzyni odkrec dekiel i przelicz zeby22) 02T 311 361 B gear 5-speed 
Z=37/501 GSA,GSH,HCS, 
JGQ,JHG,
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
-Kola to trzeba miec
-pierscienie ...niekoniecznie...masz druga skrzynie...a jak luz bedzie jakis olbrzymi to najwyzej domowisz lub z LNR
- no i olej..ja bym polecal wymiane a nie dolewke.
Co do numerow nie pomoge nic nie poradze jak bledy w ETCE ...ale to co ja widzie to wychodzi 0,8922) 02T 311 361 E gear 5-speed 
32/361 LNR 
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Panowie, mam okazje kupić calą skrzynie LNR za 300zł z samochodu, który ma 89tyś przebiegu. Jeśli zdecyduje się na zakup, powiedzcie proszę w co musze się jeszcze zaopatrzyć aby bezproblemowo zakończyć calą operacje?
-koła zębate
- pierścienie dustansujące, trzeba zamówić w aso?
-olej
I to wszysyko?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Wysłane z mojego S2 LITE przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Nie interesuje mnie ASO, lecz skrzynia LNR - czy rzeczywiście te zębatki tam występują?
Zostaw komentarz:
 - 
 - 
	
	
	
	
Czy ktoś może jeszcze potwierdzić, że koła 0,74 można pozyskać ze skrzyni LNR?
Zostaw komentarz:
 - 
 
Zostaw komentarz: